Eljött az igazság pillanata a Red Bull és a Renault számára

Eljött az igazság pillanata a Red Bull és a Renault számára

2014. június 03. 20:14 Forrás: Auto Motor und Sport, Renault

 

A Kanadai Nagydíjon végre kiderül, mire is lehet még képes idén a Renault. A hétvégi futam több szempontból is teszt lesz a franciák számára – ám a mostani időszak a Red Bull szezonjának további alakulását is meghatározza majd.

Sebastian Vettel (Fotó: Price / XPB Images) Sebastian Vettel (Fotó: Price / XPB Images)

Sokszor elmondta már a Renault, hogy a Kanadai Nagydíj amolyan mérföldkő lesz idei szezonjukban, ezen a hétvégén ugyanis egy nagy, több hete tartó fejlesztési ciklus végére érnek. Az idényt sok problémával, nehézkesen kezdő motorgyártó az előző hat versenyhétvége alatt számos területen javított V6-os erőforrásain, és a téli tesztek idején meglévő hatalmas hátrányából sokat le is faradott. A Mercedes mindazonáltal továbbra is előttük jár, a teljesítmény és a megbízhatóság terén is.

Az ígéret szerint ugyanakkor a Renault partnerei idén először Montrealban használhatják ki száz százalékig a turbóerőforrásokban rejlő potenciált. „A szezon kezdetekor azt mondtuk, hogy igyekszünk visszatérni, és hogy a Kanadai Nagydíjtól kezdve újra ott leszünk. Az előző négy futamon sok újítást bevetettünk, ez a folyamat Montrealban teljesedik ki. Ez lesz az első alkalmunk arra, hogy lássuk, hol is tartunk a riválisokkal szemben” – tekintett előre a hétvégére Rémi Taffin, a Renault Sport mérnöke. „Sok újdonságot vetünk be itt, amelyek nagy része elsősorban a megbízhatóság javítását szolgálja. Az előző versenyeken frissítettük a szoftvereket, hogy javítsuk az energiafelhasználást és a vezethetőséget. Emellett igyekeztünk kielemezni a monacói hibákat.”

Mint ismert, két hete Sebastian Vettel a turbó meghibásodása, a Toro Rosso két versenyzője pedig a kipufogó problémája miatt volt kénytelen feladni a versenyt, míg Pastor Maldonado el sem tudott rajtolni. „Vettelnél úgy néz ki, a probléma forrása az MGU-H volt. A kérdéses elemet megvizsgáltuk, és az újabb ellenőrzések után már jóval masszívabbá tettük. A Toro Rosso kipufogóhibáját a csapattal közösen szintén kielemeztük, és rájöttünk, miként kerülhetjük el a jövőben a további hibákat a fejlesztéseknek köszönhetően.”

Ami a Red Bullt illeti, a csapat Monacóban még elégedetten állapította meg, hogy idén először sebesség terén felvették a versenyt a Mercedesszel. Hosszú egyenesei miatt a kanadai pálya viszont újraoszthatja a lapokat. „Itt sikerült csökkentenünk a hátrányunkat. A Mercedes előnye kettő-három tizedre zsugorodott. Viszont azt is tudjuk, hogy Montrealban teljesen más lehet a helyzet, hiszen az ottani pálya éppen ellentéte a monte-carlóinak” – fogalmazott a hercegségben Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.

A címvédő csapat és Renault-motoros társakkal együtt a szintén nagy végsebességeiről híres Bahreinben és Kínában még messze elmaradt a mercedeses vetélytársaiktól. Kanada ilyen szempontból amolyan teszt lesz a francia motorgyártó számára, mely megmutatja, sikerült-e csökkenteni teljesítményhátrányukat. „Fejlesztéseinknek nagy hasznát vehetjük Montrealban, amely pálya komoly kihívás az erőforrások szempontjából. A hosszú egyenesekben a maximális teljesítmény határozza meg a köridőt. Nagyjából 330 km/órás végsebességeket láthatunk majd, ahogy Barcelonában is, és nagy igénybevételnek lesz kitéve az MGU-K és az MGU-H, amelyek javíthatnak a csúcssebességen és a gyorsuláson” – fogalmazott Taffin, hozzátéve, hogy különösen a hőenergia-visszanyerő rendszerre (MGU-H) hárul majd nagy szerep Montrealban, mely a pluszlóerők mellett az ezen helyszínen kritikus üzemanyag-fogyasztás szempontjából is hatékonyan kell üzemeljen.

„Noha tudjuk, hogy nagyon szoros a verseny, mi optimistán utazunk Montrealba. Visszafogottnak kell lennünk, de a mostani jó teszt lesz számunkra, amelyből kiderül, meddig jutottunk a nehéz téli tesztek után, és mennyi munka vár még ránk” – zárta gondolatát a francia szakember.

És erre a Red Bull is nagyon kíváncsi lesz. Az osztrákok korábban már többször is a Renault-ra hárították gyengébb szereplésük felelősségét, tanácsadójuk, Helmut Marko pedig a múlt héten elárulta, számukra a következő futam, azaz az Osztrák Nagydíj lesz a mérföldkő, melyen kiderül, lesz-e még esélyük felzárkózni a szezon hátralévő részében. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, Spielbergre a Total is új üzemanyaggal áll elő, mely újabb 12 lóerős pluszteljesítményt hozhat nekik. Adrian Neweyék emellett hazai versenyükre komolyan át is alakítják az RB10-est. „A pletykák egy B-verzíóról szólnak. Állítólag egy új orral” – vetítette előre a német lap. „A Red Bull-Ringen kiderül majd, hol is állunk. Azt követően mérlegelünk” – jelentette ki Marko.

Vélemény, hozzászólás?