Már Miskolcon érte a keddi napkelte az első Škodánkat (VIDEÓKKAL!)

Már Miskolcon érte a keddi napkelte az első Skodánkat (VIDEÓKKAL!)

2013-07-02 06:31

elso_villamos_130702ml_33.jpg

Több mint két napos út után érkezett Miskolcra kedd hajnalban az első új Skoda villamos. A város határában és az MVK Zrt. telephelyén összesen több mint 100-an várták, fényképezték, videózták a járművet – köztük Kriza Ákos polgármester és az MVK vezetői -, melyet a hatósági szemlék után pénteken rendhagyó ünnepséggel köszönt Miskolc, s mely ezt követően kezdi meg Miskolci próbafutását.

Mint az elmúlt napokban a minap.hu is beszámolt, a Skoda 26THU3 elsőként legyártott prototípusa, május közepén kezdte meg a próbafutásokat Pilsenben, ezt tekintette meg a város és az MVK vezetőségével együtt szerkesztőségünk is, erről hozott híreket, és képeket Önöknek. A most Miskolcra érkezett jármű a második legyártott szerelvény (erről amúgy szintén láthattak képeket, júniusi írásunkban).

elso_villamos_130702ml_03.jpg

Az új Skoda villamos június 29-én, az esti órában indult el városunk felé Pilsenből egyebek mellett Devecz Miklós, MVK vezérigazgató, és Szőnyi Péter projektigazgató társaságában, és kedden hajnali 3 és 4 óra között ért Miskolcra.

elso_villamos_130702ml_05.jpg

Az M30-ason, a Keleti kapuban, a József Attila utca több pontján és a Gömöri felüljáró előtt sem volt magányos a minap.hu és a Miskolc Televízió stábja, más sajtótermék munkatársai mellett közlekedésbarátok vagy csak egyszerű miskolciak, kicsik és nagyok nézték, fényképezték, videózták a jármű érkezését.

Éjjel érkezett, az M30-ason:

A villamos az M30-asról a József Attila utca-Baross Gábor utca, Tüzér utca szakaszon érkezett be Miskolcra, a Miskolc Városi Közlekedési Zrt telephelyére, és minden akadályt, kanyart könnyedén vett a speciális tréler (lást videóinkat).

„Otthonról hazatért”

A cég telephelyén aztán Kriza Ákos, Miskolc polgármestere, Devecz Miklós, az MVK Zrt. vezérigazgatója és Szőnyi Péter projektigazgató fogadta az első Miskolcra érkezett Skodát, mely saját kerekén gördült a telephelyen a miskolci sínekre, a nemzeti színű szalag elé
– Szépen indult Miskolcon a július, otthonról hazaérkezett az első prototípusa a villamosunknak, és szépen is fog végződni, hiszen július végén jön a második is – mondta Devecz Miklós.

elso_villamos_130702ml_66.jpg

-Ez az első, és még pontosan harminc jön a következő másfél évben – kezdte Kriza Ákos,Miskolc polgármestere köszöntőjét, hangsúlyozva, hogy Pilsenben körülbelül egy hónapja már volt módja kipróbálni a másik, már elkészült prototípust, és örömmel látta, hogy az ottaniak is csodálkozva bámulták a szerelvényt, gyönyörködtek benne.

– Bízom benne, hogy a miskolciak is így fogják nézni a próbakilométerek alatt, sőt még ebben az évben utazhatnak is rajta – tette hozzá a városvezető.

elso_villamos_130702ml_51.jpg
Próbajáraton, próbakarszalag, próbaellenőrzés

Devecz Miklós ezt követően praktikus részleteket sorolt a következő napok menetrendjét illetően. Mint mondta, kedden napközben cseh szakemberek nézik  ét a villamost, majd szerdán a katasztrófavédelem, csütörtökön pedig a Nemzeti Közlekedési Hatóság tart szemlét.
– Ezt követően pénteken éjfél és hajnali öt óra között gurulhat majd ki először a miskolci villamospályára, ekkor végigjárja a teljes villamospályát, hogy ellenőrizzék a tesztek előtt, hogy minden rendben van-e – mondta.

Gond nélkül kanyarodott a József Attiláról és a Barossról is:

A tesztidőszakot megelőzően viszont Miskolc hivatalosan is köszönti a járművet, pénteken este hét órától rendhagyó „villamosváró ünnep” kezdődik a Városház téren.  Az este felvonultatják a téren az MVK összes jelenlegi villamosát, így a két nosztalgia kocsit, egy Tátrát és egy SGP, bécsi villamost is, amelynek meglepetésekkel érkeznek. A díszvendég, vagyis a Skoda 26THU3 akkor már a városban lévő prototípusa várhatóan fél tízkor érkezik a térre.

elso_villamos_130702ml_65.jpg

Az egész estés ünnepségen fellép majd Pál Dénes és a Hooligans és a miskolci kulturális élet több meghatározó szereplője is. A programok miatt július 5-én, este hét óra és éjfél között villamospótló autóbuszok járnak a Centrum és a Malomszög utca között, mégpedig úgy, hogy nem érintik a belvárosi megállókat.)

elso_villamos_130702ml_42.jpg

A jármű a villamosünnepet követően A miskolci villamosvonalon – erről már szintén többször írtunk – összesen 10 ezer kilométert kell futnia (5 ezret az egyik, s ugyanannyit a másik irányban). Aztán augusztusban aztán megkezdődik a harmadik prototípus gyártása is, ennyire van lehetőség az előzetes típusengedélynek megfelelően. A sorozatgyártás a végleges típusengedély megszerzése után kezdődik meg, várhatóan novemberben (a típusengedélyt októberre várják az MVK és a Skoda szakemberei). 2014 februárjától pedig 2015 februárjáig a maradék 29 szerelvényt is leszállítják.

Zöld Nyíl: ami érkezik

elso_villamos_130702ml_16.jpg

Miskolc városa a Zöld Nyíl villamosprojekt keretein belül összesen 31 új, Ganz-Skoda típusú villamost szerez be. Az új miskolci 26THU3 típusú Skoda villamoson összesen 56 ülőhely van, de állóhelyekkel együtt összesen több mint háromszáz embert lesz képes szállítani (összehasonlítás képpen, a most futó legnagyobb villamosaink a Tátrák 48 ülőhellyel és 187 állóhellyel rendelkeznek, tehát valamivel több, mint 200 utast tudnak befogadni). A járművek gyártásakor speciális igény volt egyébként a nagy befogadóképesség (32.1 méter hosszú és 2.65 méter szélesek) , illetve a gyors utascsere – utóbbi érdekében a két oldalon összesen 12 ajtóval (8 dupla, 4 szimpla) rendelkeznek majd az új járművek. Az utasok mellett a járművezető is kiemelt biztonságban lesz, a vezetőfülkét úgy alakították ki, hogy nagyon jó a belőle a kilátás, illetve úgy lett kialakítva a jármű eleje, hogy esetleges baleseteknél elnyeli az ütközési energiát.

Zöld Nyíl: ami már kész

A korábbi teljes Tiszai pályaudvar –Diósgyőr közötti – 9,6 kilométer hosszúságú villamospálya – illetve a forgalmi-, javítótelepi- és bekötő vágányok, azok tartozékainak – komplett rekonstrukciója már megtörtént. A villamoshálózat 1,5 kilométerrel meghosszabbodott, megépült a Diósgyőr– Felső-Majláth vonal. Ehhez kapcsolódóan megvalósult az utasperonok, a meglévő végállomási épületek ki- és átalakítása, a jelző-, biztonsági eszközök megújulása is. Az új és modern villamosok fogadásához a korábbi javítócsarnokot és a karbantartó bázist is teljesen felújították.

Tajthy Ákos
Fotó: Mocsári László

minap.hu

Vélemény, hozzászólás?